Unikátní projekt z dílny KONEPu, který propojuje neziskový, podnikatelský a veřejný sektor. Umožňuje prezentaci projektů neziskových organizací před donátory z řad firem a veřejné správy, kteří chtějí podpořit kvalitní a prospěšné projekty.
Mediální výchova na gymnáziích
Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prioritní osa: 1 Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání
Termín realizace: 1. 10. 2009 – 30. 10. 2011
Stručný cíl projektu, cílová skupina:
Vytvoření metodických materiálů pro výuku mediální výchovy, se zaměřením na gymnázia v Pardubickém kraji, a jejich implementace do výuky.
- primární cílová skupina: studenti gymnázií v Pardubickém kraji
- vedlejší cílová skupina: pedagogičtí pracovníci gymnázií v Pardubickém kraji
- doplňková cílová skupina: žáci a studenti škol v Pk a jejich pedagogové
Potřebnost projektu a mediální výchovy:
Potřebnost projektu vyplývá jednak z RVP ČR a ŠVP gymnázií působících v kraji, jednak z poptávky cílové skupiny ověřené výzkumem mezi 19 ti gymnázii Pardubického kraje. Gymnázia jsou povinna zavést výuku mediální výchovy počínaje zářím 2009. Hlavní potřeby pedagogů pro zajištění kvalitní výuky mediální výchovy (MV) v souladu s rozvojem klíčových kompetencí žáků a studentů škol jsou:
- disponovat relevantními znalostmi a dovednostmi v oblasti MV
- disponovat dostatkem metodických materiálů
- zvyšovat klíčové kompetence pedagogů
- zvyšovat klíčové kompetence žáků a studentů
Tyto potřeby naplní klíčová aktivita projektu:
- vytvořením informačního webového portálu pro studenty a pedagogy gymnázií (a dalších škol) v Pardubickém kraji
- vytvořením výukového programu pro pedagogy pardubických gymnázií
- vytvořením metodických materiálů
- propagační a informační kampaní pro studenty a pedagogy pardubických gymnázií
Výukový program pro pedagogy je inovativním nástrojem, jak rozvíjet potřebné kompetence pedagogů v souladu s RVP a ŠVP. Pedagogové získají přístup k metodickým materiálům a praktickým příkladům výuky. Žáci, studenti a ostatní veřejnost získají relevantní informace v oblasti „života s médii“.
Hlavní výstup projektu: MEDIA SET
Aktivity a výstupy projektu budou mít následující strukturu:
Metodické nástroje MEDIA SET:
- Příručka s 8 výukovými moduly – teoretická opora výuky
- 4 doplňující podpůrné krátkometrážní filmy (10 – 15 min.) – ukázky z praxe, reálné prostředí
- Příručka dobré praxe – vytvořena v závěru projektu na základě sebraných zkušeností a zpětných vazeb od žáků, pedagogů i metodiků
- Webový portál MEDIA SET – pro komunikaci, zveřejňování metodik a výstupů projektu, on-line poradenství, publicitu a další
Informační kampaň
- tiskové zprávy v regionálních médiích
- krajské setkání pedagogů gymnázií a odborníků na mediální výchovu
- besedy na školách
- publicita projektu a zapojených parnerů
Odborné poradenství pro pedagogy v průběhu projektu
- formou koordinace a zaučení při zavádění metodik do výuky
- konzultací pomocí ICT (vč. využití webové platformy projektu)
Komunikace se školami a jejich koordinace
- za každou školu budou komunikovat vybraní pedagogičtí pracovníci
- za projektový tým bude komunikovat manažerka projektu, hlavní metodička a supervizorka pro implementaci metodik do výuky
Průběžná evaluace projektu
Partneři projektu:
1. Gymnázium, Jevíčko, A. K. Vitáka 452
2. Gymnázium, Pardubice, Mozartova 449
3. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Informace o projektu a výstupy ke stažení:
Veškeré informace o projektu, realizačním týmu, výstupech, realizovaných akcích a mnoho užitečného k výuce mediální výchovy naleznete na informačním portálu www.mediasetbox.cz
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem v ČR a státním rozpočtem České republiky.
