Mediální výchova na gymnáziích

Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Prioritní osa: 1 Počáteční vzdělávání

Oblast podpory: 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání

Termín realizace: 1. 10. 2009 – 30. 10. 2011

Stručný cíl projektu, cílová skupina:

Vytvoření metodických materiálů pro výuku mediální výchovy, se zaměřením na gymnázia v Pardubickém kraji, a jejich implementace do výuky.

Potřebnost projektu a mediální výchovy:

Potřebnost projektu vyplývá jednak z RVP ČR a ŠVP gymnázií působících v kraji, jednak z poptávky cílové skupiny ověřené výzkumem mezi 19 ti gymnázii Pardubického kraje. Gymnázia jsou povinna zavést výuku mediální výchovy počínaje zářím 2009. Hlavní potřeby pedagogů pro zajištění kvalitní výuky mediální výchovy (MV) v souladu s rozvojem klíčových kompetencí žáků a studentů škol jsou:

Tyto potřeby naplní klíčová aktivita projektu:

Výukový program pro pedagogy je inovativním nástrojem, jak rozvíjet potřebné kompetence pedagogů v souladu s RVP a ŠVP. Pedagogové získají přístup k metodickým materiálům a praktickým příkladům výuky. Žáci, studenti a ostatní veřejnost získají relevantní informace v oblasti „života s médii“.

Hlavní výstup projektu: MEDIA SET

Aktivity a výstupy projektu budou mít následující strukturu:

Metodické nástroje MEDIA SET:

Informační kampaň

Odborné poradenství pro pedagogy v průběhu projektu

Komunikace se školami a jejich koordinace

Průběžná evaluace projektu

Partneři projektu:

1. Gymnázium, Jevíčko, A. K. Vitáka 452

2. Gymnázium, Pardubice, Mozartova 449

3. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy

Informace o projektu a výstupy ke stažení:

Veškeré informace o projektu, realizačním týmu, výstupech, realizovaných akcích a mnoho užitečného k výuce mediální výchovy naleznete na informačním portálu www.mediasetbox.cz

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem v ČR a státním rozpočtem České republiky.

logolink-20opvk-20-2.jpg